„A fa tetejétől a drogériabirodalomig” – már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a Rossmann drogérialánc alapítójának önéletrajzi könyve is, melyben életútjáról és a világhírű vállalat felépítéséről mesél. Az „...és akkor felmásztam a fára!” című kötet egy izgalmas, önreflexióval teli történetet tár elénk a kitartásról és a vállalkozói szellemről. A könyv már elérhető a Rossmann összes üzletében, az Online Drogériában, valamint a Libri, Líra és Bookline kínálatában is.
Dirk Rossmann, a világszerte ismert Rossmann drogériahálózat alapító-tulajdonosa, életrajzi kötetével végre a magyar olvasóközönség elé tárja rendkívüli életútját. Az „...és akkor felmésztam a fára!” című könyv a Rossmann-lánc elindítójának és vezetőjének élettörténetét meséli el, amely egy egyszerű családi vállalkozásból mára globális céggé nőtte ki magát.
A kőkemény üzleti világban szerzett tapasztalatok mellett Dirk Rossmann nagylelkű adományozóként is ismert, aki aktívan részt vesz nemzetközi segélyprogramokban is, és filozófiai, pszichológiai érdeklődését is belefűzi a kötetbe.
A Rossmann-lánc tavaly ünnepelte magyarországi jelenlétének 30. évfordulóját, és több mint 250 üzletével a hazai drogériapiac meghatározó szereplője. A könyv magyar kiadásának megjelenése ennek a sikersztorinak a megkoronázása.
Dirk Rossmann története több mint vállalkozói siker: életének egyes fejezetei révén bepillantást nyerhetünk a megpróbáltatásokba és tanulságokba, amelyek egy innovatív, kitartó ember életútját formálták.
A könyv címe is egy emlékezetes eseményre utal: Rossmann a német Bundeswehr kötelező katonai szolgálata ellen tiltakozva egy tölgyfára mászott fel besorozásakor, majd órákig ott is maradt. Tettével sikerült elérni seregtől való eltanácsolását, ami üzleti sikersztorijának egyik első lépése volt.
„Nem volt pénzem, tapasztalatom, és tele voltam félelmekkel, de nem akartam meghátrálni” – mesélte Dirk Rossmann a könyv német megjelenéskor a SpotOnNews-nak adott interjújában. „Az életemben mindig harcoltam, sosem adtam fel. Azóta is úgy gondolom, hogy ez a kitartás és a bátorság az, ami igazán előrevisz.”
A szerző visszatekint az üzleti élet hullámvölgyeire is: a gyors terjeszkedés során hatalmas adósságokba került, tőzsdézett, és a 90-es évek egyik legsötétebb időszakában szívrohamot kapott a rengeteg stressz miatt. Rossmann ezután átgondolta életét és üzleti irányvonalát, és úgy döntött, hogy a parfümiparral folytatott pereket és a kockázatos tőzsdei ügyleteket hátrahagyva kizárólag a drogériamárkára koncentrál. Az átgondolt stratégia eredményeként a Rossmann-lánc azóta is töretlenül fejlődik.
„Egy jó vezető legfőbb erénye az őszinteség. A legfontosabb dolog az életben az emberek közötti bizalom, és ennek alapja az őszinteség” – nyilatkozta Rossmann, aki ma is régi autóját használja, egy egyszerű telefont tart magánál, és egyáltalán nem érdekli a külsőségek luxusa.
A könyv részletesen bemutatja, hogy Dirk Rossmann saját belső békéjét is az önismereten és a meditáción keresztül találta meg. A vállalkozó még hetven felett is aktívan tanul és fejleszti magát, hogy új ötletekkel gazdagítsa életét és környezetét.
A kötet inspirálóan mutatja be a filozófiával és pszichológiával foglalkozó Rossmannt, aki saját önismereti útját sem rejtette véka alá. Baráti körében és családi életében is elkötelezett; szabadidejét többek között kedvenc időtöltéseivel, teniszezéssel és sakkal tölti, és szoros barátságokat ápol.
Dirk Rossmann elmondása szerint életének egyik legnagyobb sikere, hogy fiainak, akik szintén a cégben dolgoznak, átadhatott egy sikeres vállalkozást, és az általa alapított cég szellemiségét, az őszinteséget és a becsületességet.
Az életrajzi könyv elérhető a Rossmann üzleteiben és Online Drogériájában, a Libri és a Líra valamint a Bookline kínálatában is – és remélhetőleg sok magyar olvasó számára válik inspirációvá, hogy a legnehezebb helyzetekben se adják fel a céljaikat.
A Rossmann Európa egyik legnagyobb drogérialánca, éves bevétele rekordszintre, 13,9 milliárd euróra emelkedett tavaly, 14,4 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbi árbevételt. A német konszern kilenc európai országban jelenleg 4713 üzletet működtet, ahol összesen 62 100 főt foglalkoztat. A vállalat hazai piacán, Németországban a 2288 üzlettel rendelkező árbevétele éves szinten 10 százalékkal, 9,3 milliárd euróra nőtt tavaly. A Rossmann külföldi piacain (Lengyelországban, Magyarországon, Csehországban, Törökországban, Albániában, Koszovóban, Spanyolországban és Dániában) árbevétele 24 százalékkal 4,6 milliárd euróra nőtt 2023-ban.
A céget 1972-ben Dirk Rossmann alapította, központja a németországi Hannover melletti Burgwedelben található.
Dirk Rossmann az elmúlt években aktívan foglalkozik az írással: A polip kilencedik karja és A polip haragja című ökothrillerei mellett Tintoretto és barátai címmel gyerekkönyve is megjelent, melyek mind a klímaváltozás témakörével foglalkoznak.
Rossmann idén februárban járt legutóbb Magyarországon, a 250. hazai üzlet megnyitója és a magyar piacra való belépés 30. évfordulója kapcsán.