A Rossmann lett Az Év Innovatív kereskedője és Az Év Online Boltja 2023-ban
A Store Insider kiadója, a PPHMÉDIA idén 9. alkalommal hirdette meg Az Év Boltja versenyét, melyen a Rossmann Magyarország két pályázata is díjat érdemelt. Az egyéni boltok és kereskedelmi láncok számára kiírt kategóriákban leadott összesen 71 nevezés közül a drogérialánc lett Az Év Innovatív kereskedője, webshopjukkal pedig kiérdemelték Az Év Online Boltja címet is 2023-ra.
Az Év boltja verseny 2015-ben indult, idén 9. alkalommal pályázhattak a hazai FMCG-piacon tevékenykedő kereskedők a megmérettetésre. A versenyre idén a pályázók összesen 21 kategóriában nyújthatták be pályamunkáikat. Az egyéni boltok az értékesítési csatornatípusuk szerint 11 főkategóriában, a kiskereskedelmi láncok 9 kategóriában indulhattak, illetve a korábbi évekhez hasonlóan a kereskedők külön kategóriában megmérettethették az online értékesítési felületeiket is.
A verseny célja, hogy megtalálják a pályázók közül Magyarország legkiválóbb FMCG-termékeket kínáló üzleteit, a kereskedelmi láncok esetében pedig azokat a megoldásokat keresik, hogy melyek egy-egy lánc erősségei, amelyek által kiemelkednek a többi kereskedelmi lánc közül és általuk megkülönböztethetővé válnak a piacon az adott kategóriában.
Az Az Év Boltja versenyre idén összesen 71 pályázat érkezett. A szakmai értékelés a korábbiakhoz hasonlóan idén is több lépcsőben történt. A szakmai zsűri első körben online, azt követően személyesen értékelte a döntőbe jutott pályázatokat a bemutatott szakmai leírások, illetve a hozzájuk csatolt leírások, a bemutatást segítő fotók és videók, illetve egyéb dokumentációk alapján.
A bírák minden kategóriában egy kategóriagyőztest választottak, de különdíjakat is osztottak ki olyan esetekben, amikor az érintett pályázók valamilyen tevékenységükkel kiemelkedtek a mezőnyből.
A Rossmann az egyéni boltok kategóriában az Online Drogériával remekelt, a kereskedelmi láncok kategóriában pedig Az Év Innovatív kereskedője címet hozta el.